Statusy zamówień pomocne w zarządzaniu sprzedażą

Udostępnij:

Po przejściu do zakładki Zamówienia » Statusy administrator znajduje się w panelu zarządzania statusami, które może przypisywać do zamówień. Są one widoczne na liście zamówień i w zależności od ustawień powodują np. wysyłkę określonego powiadomienia do klienta.

Statusy zamówień - domyślne ustawienia

Domyślnie na liście statusów znajdują się:

  • Nowe,
  • Oczekiwanie na płatność,
  • Przyjęte do realizacji,
  • Zrealizowane,
  • Anulowane.

Kliknięcie na status otworzy jego edycję, zielony przycisk nad listą utworzonych statusów pozwala na dodanie nowego.

statusy zamówień

Statusy zamówień i zarządzanie nimi

W oknie edycji administrator może:

  • zmodyfikować nazwę statusu,
  • zadecydować, czy zmiana ma się wiązać z informacją e-mail przekazywaną klientowi,
  • zdefiniować treść ewentualnego powiadomienia,
  • zdecydować o kolorze etykiety przypisanej do danego statusu.

Więcej na temat ustawień maili można przeczytać w artykule pomocy: Zarządzanie wyglądem wiadomości e-mail.

statusy zamówień

Co oznacza dopisek “Początkowy” do określonego statusu?

Status początkowy to ten, który automatycznie będzie przypisany do złożonego w sklepie zamówienia. Administrator może zmienić jego nazwę, przy czym należy wziąć pod uwagę, że każdorazowo, ten właśnie status będzie widniał przy zamówieniu jako pierwszy.

Licznik nowych zamówień widniejący w pasku menu bazuje właśnie na zamówieniach z początkowym statusem.

Udostępnij:

Nasze serwisy:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i Polityką Cookies . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej.