Statusy zamówień pomocne w zarządzaniu sprzedażą
Po przejściu do zakładki Zamówienia » Statusy administrator znajduje się w panelu zarządzania statusami, które może przypisywać do zamówień. Są one widoczne na liście zamówień i w zależności od ustawień powodują np. wysyłkę określonego powiadomienia do klienta.
Statusy zamówień - domyślne ustawienia
Domyślnie na liście statusów znajdują się:
- Nowe,
- Oczekiwanie na płatność,
- Przyjęte do realizacji,
- Zrealizowane,
- Anulowane.
Kliknięcie na status otworzy jego edycję, zielony przycisk nad listą utworzonych statusów pozwala na dodanie nowego.
Statusy zamówień i zarządzanie nimi
W oknie edycji administrator może:
- zmodyfikować nazwę statusu,
- zadecydować, czy zmiana ma się wiązać z informacją e-mail przekazywaną klientowi,
- zdefiniować treść ewentualnego powiadomienia,
- zdecydować o kolorze etykiety przypisanej do danego statusu.
Więcej na temat ustawień maili można przeczytać w artykule pomocy: Zarządzanie wyglądem wiadomości e-mail.
Co oznacza dopisek “Początkowy” do określonego statusu?
Status początkowy to ten, który automatycznie będzie przypisany do złożonego w sklepie zamówienia. Administrator może zmienić jego nazwę, przy czym należy wziąć pod uwagę, że każdorazowo, ten właśnie status będzie widniał przy zamówieniu jako pierwszy.
Licznik nowych zamówień widniejący w pasku menu bazuje właśnie na zamówieniach z początkowym statusem.
-
Zamówienia cykliczne - sprzedaż w modelu subskrypcji
Zamówienia cykliczne to możliwość, którą platforma Pasejo proponuje klientom. Administrator zarządzając z poziomu panelu sam ustawia niezbędne parametry, które klienci mogą indywidualnie modyfikować według własnych potrzeb.
Czytaj więcej -
Lista zamówień - kompleksowe zestawienie aktywności klientów
Administrator sklepu ma możliwość z poziomu panelu podejrzeć spis wszystkich zamówień składanych w sklepie. Kompleksowa lista zamówień z opcją edytowania poszczególnych z nich to możliwości zapewnianych przez system.
Czytaj więcej