Sposoby dostawy wykorzystywane w sklepie
W zakładce ZAMÓWIENIA » SPOSOBY DOSTAWY użytkownik ma wgląd do listy utworzonych sposobów dostawy. Po kliknięciu w daną pozycję można przejść do jej edycji.
Sposoby dostawy - dodanie nowego rodzaju
Domyślnie na liście znajduje się Odbiór osobisty. Dodając kolejny sposób dostawy można skorzystać z
Oprócz tego po wykupieniu dodatków mamy możliwość skorzystania z następujących sposobów dostawy:
-
Paczkomaty,
-
Apaczka - DHL Standard,
-
Apaczka - DHL Express 9,
-
Apaczka - DHL Express 12,
-
Apaczka - DHL 17-22,
-
Apaczka - DPD Kraj,
-
Apaczka - DPD Zagranica.
Do utworzenia nowego sposobu dostawy służy tutaj zielony przycisk +DODAJ SPOSÓB DOSTAWY.
Wypełnianie niżej opisanych pól nie jest obowiązkowe, jeśli nie dotyczą one definiowanego sposobu dostawy.
- Widoczność - w tym miejscu należy zaznaczyć TAK, aby sposób dostawy był aktywny; ikona kosza znajdująca się obok pozwala na usunięcie sposobu dostawy,
- Typ - wybierany jest z listy, której zawartość jest zależna od włączonych dodatków,
- Nazwa - będzie ona widoczna m.in. dla klienta przy wyborze danego rodzaju dostawy podczas zakupów,
- Koszt, jaki powinien być doliczony do wartości zamówienia, jeśli klient wybierze dany sposób dostawy,
- Stawka VAT - stawka opodatkowania sposobu dostawy,
- Minimalna oraz maksymalna wartość zamówienia - ograniczenia dla danego wyboru przesyłki,
- Minimalna oraz maksymalna waga zamówienia - ograniczenia dla danego wyboru przesyłki,
- Dostępność dla wszystkich produktów - odznaczenie tego checkboxa spowoduje nadanie danemu sposobowi dostawy statusu Globalny, czyli możliwy do wyboru dla wszystkich zamówień.
W pierwszym menu rozwijanym należy zaznaczyć metody płatności, z którymi powiązany będzie dany sposób dostawy. Co ważne, jeżeli dany sposób dostawy nie zostanie przypisany do żadnej metody płatności, konsument nie będzie mógł go wybrać.
Drugie menu rozwijane z kategoriami włącza się poprzez odznaczenie checkboxa dostępny dla wszystkich produktów i jest przydatne, jeśli administrator sklepu chce przypisać dany sposób dostawy konkretnym kategoriom produktów.
-
Zarządzanie terminami dostaw w sklepie
Administrator sklepu ma możliwość definiowania terminów dostawy obowiązujących w danym e-sklepie. Zarządzanie terminami dostaw to możliwość elastycznego ustawiania dogodnych przedziałów czasowych i domyślne ustawienia preferowanych wartości.
Czytaj więcej -
Przesyłki - zarządzanie wysyłanym ze sklepu towarem
Administrator sklepu może zarządzać i kontrolować status przesyłek z poziomu panelu, zwłaszcza takie dane jak dane dostawy, lista produktów, dane nadawcy i sklepu.
Czytaj więcej