Kategorie i podkategorie produktów sklepu
Kategorie i podkategorie produktów służą do uporządkowania ofert w Twoim sklepie. Pomogą także klientom w łatwiejszym odnalezieniu przedmiotów, które ich interesują oraz w nawigacji po Twoim e-sklepie.
Kategorie produktów w panelu
W celu utworzenia kategorii produktów w sklepie Pasejo należy przejść do zakładki PRODUKTY » KATEGORIE.
Kategorie produktów - dodawanie nowych
W wyświetlonym oknie należy kliknąć przycisk DODAJ KATEGORIĘ, a następnie uzupełnić dane takie jak:
- Nazwa - nazwa utworzonej kategorii,
- Adres url - to pole możemy w razie zapotrzebowania zmodyfikować, zaznaczając checkbox ręcznie,
- Kategoria 18+ - jeżeli dodatek Blokada 18+ będzie aktywny, można oznaczyć całą kategorię, dla której przed wejściem będzie wyświetlany komunikat z weryfikacją wieku,
- Opis - po uzupełnieniu pola Opis na stronie kategorii przed produktami pojawi się pole tekstowe z treścią dodaną przez użytkownika - warto pamiętać, że opis kategorii może mieć znaczenie w przypadku pozycjonowania sklepu,
- SEO - jeżeli dodatek Rozbudowane SEO zostanie włączony, pojawi się dodatkowa zakładka Seo, dzięki której użytkownik ma możliwość zoptymalizować stronę kategorii pod kątem wyszukiwarek (szczegółowa instrukcja dotycząca dodatku znajduje się pod tym linkiem),
- Produkty w kategorii - z poziomu edycji kategorii mamy możliwość dodawania produktów do kategorii - wystarczy przeciągnąć lub dwukrotnie kliknąć, aby przenieść produkt do wybranej z nich.
Podkategorie
W celu utworzenia podkategorii należy kliknąć w symbol kropek i przeciągnąć utworzoną kategorię pod kategorię nadrzędną. Maksymalnie możliwe jest zagnieżdżenie 4 podkategorii dla kategorii nadrzędnej.
-
Dodanie nowego produktu do sklepu internetowego
Dodanie nowego produktu obejmuje możliwość zdefiniowania przez zarządzającego sklepem podstawowych informacji tj. nazwy, ceny, opisu, przypisania do kategorii, określenia atrybutów, stworzenia galerii produktu, jak również wykorzystania dodatkowych opcji.
Czytaj więcej -
Warianty produktów - sposób ich tworzenia
Podczas dodawania produktu w sklepie występuje możliwość stworzenia podstron z jego różnorodnymi odmianami (tzw. warianty produktu). System umożliwia na ich późniejszą moderację oraz rozbudowę o dodatkowe informacje.
Czytaj więcej