Blog - optymalizacja i analiza wpisów pod kątem wyszukiwarek
Platforma Pasejo umożliwia prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego. Blog daje to możliwość publikacji aktualności, przedstawienia asortymentu sklepu, historii firmy oraz innych istotnych informacji, a także pomaga w pozycjonowaniu strony.
Dodanie bloga do sklepu internetowego wymaga włączenia odpowiedniego dodatku w zakładce DODATKI » LISTA DODATKÓW.
Po jego aktywacji możliwe jest dodawanie i publikowanie wpisów.
Należy w tym celu wejść w zakładkę ZAWARTOŚĆ » BLOG i kliknąć w przycisk DODAJ WPIS.
Blog w sklepie Pasejo - dodawanie wpisu
Tworzenie nowego wpisu na blogu obejmuje zdefiniowanie następujących jego elementów:
-
Tytuł wpisu - tytuł artykułu, który może być wyświetlany na stronie głównej bloga, sklepu oraz na stronach innych wpisów na blogu;
-
Adres URL - uzupełniany automatycznie (opcjonalnie ręcznie) fragment adresu strony, na której będzie wyświetlany dany wpis na blogu sklepu;
-
Data i godzina publikacji - ich wybór umożliwia automatyczną publikację wpisu w zaznaczonym okresie;
-
Autor - wybierany z listy użytkowników lub wprowadzany ręcznie autor danego wpisu;
-
Obrazek - pobrana z dysku lub przeciągnięta grafika, wyświetlana w ramach danego wpisu. Jej maksymalne wymiary to 1140x570 pikseli, a kliknięcie na nią umożliwia uzupełnienie przydatnych do optymalizacji SEO atrybutów Title i Alt;
-
Komentarze - włączenie lub wyłączenie wyświetlania komentarzy pod danym wpisem na stronie;
-
Krótki opis - prezentowana między innymi na stronie głównej bloga zajawka artykułu, składająca się z 155 znaków;
-
Treść - zamieszczona w ramach wpisu treść.
Proces dodawania wpisu na bloga można rozszerzyć o szereg dodatkowych możliwości istotnych dla optymalizacji podstron pod kątem wyszukiwarek internetowych po włączeniu odpowiedniego dodatku SEO.
Blog - dodatkowe wsparcie w pozycjonowaniu strony sklepu
Włączenie dodatku SEO pozwala na zdefiniowanie w ramach wpisu na blogu następujących elementów:
-
Tytuł strony (tag title) - widoczny w wyszukiwarce internetowej tytuł danego wpisu na blogu z ustawionym ograniczeniem liczby znaków do 55 (ze spacjami);
-
Opis strony (meta tag description) - opis strony wyświetlany w wynikach wyszukiwarki;
-
Fraza kluczowa - najważniejsze dla danego wpisu słowo lub fraza, pod względem którego przeprowadzona zostanie analiza SEO (optymalizacja treści dla konkretnej frazy);
-
Tagi - słowa kluczowe umożliwiające dodatkowe grupowanie i linkowanie wewnętrzne treści zamieszczonych na blogu;
-
Słowa kluczowe (keywords) - słowa opisujące zawartość danej strony i wspomagające proces wyszukiwania konkretnej informacji;
-
Opcje indeksacji - pozwalające na indeksację przez roboty wyszukiwarek - jest ono zaznaczone domyślnie, jednak możliwa jest zmiana ustawień i odznaczenie ich, przez co strona zostanie wykluczona z indeksacji;
-
Kanoniczny URL - możliwość dodania tagu rel="cannonical" z adresem URL strony kanonicznej w przypadku, gdy treść jest w dużej mierze duplikatem innej podstrony;
-
Przekierowanie 301 - umożliwiające utworzenie stałego przekierowania do wyznaczonego miejsca na stronie, jeżeli dany wpis jest niewidoczny;
-
Widok w Google - podgląd widoczności danego wpisu w wynikach wyszukiwarki.
Analiza wpisu na blogu pod kątem SEO
Platforma Pasejo, umożliwiając wykorzystanie dodatku SEO podczas tworzenia wpisu na blogu, udostępnia także narzędzie weryfikujące jego poprawność. Po kliknięciu ANALIZUJ TREŚĆ POD KĄTEM SEO system automatycznie informuje o brakach (zaznaczenie kolorem czerwonym) oraz sugerowanych poprawkach (zaznaczenie kolorem pomarańczowym).
Linkowanie wewnętrzne na blogu
W ramach danego wpisu na blogu możliwe jest wyświetlanie produktów z asortymentu sklepu oraz innych wpisów powiązanych z tematem wpisu. Wzmacnia to linkowanie wewnętrzne i uatrakcyjnia promocję sklepu.
Dodatkowy content w ramach bloga
Dodawanie komentarzy w ramach danego blogu można włączyć podczas dodawania wpisu, zaznaczając box Komentarze. Dodatkowe wypowiedzi czytelników, czyli tworzona i publikowana przez nich treść, również stanowią element korzystny, jeśli chodzi o SEO. Moderacja komentarzy dostępne są po nabyciu dodatku Moderacja opinii/komentarzy.
-
Blog prowadzony w ramach sklepu internetowego
Platforma umożliwia zarządzającemu sklepem prowadzenie bloga. Dzięki temu administrator ma możliwość komunikowania się z obecnymi i potencjalnymi klientami sklepu. Blog może również zawierać informacje o aktualnej ofercie sklepu i poradniki tematyczne.
Czytaj więcej -
SEO (Search Engine Optimization) - optymalizacja sklepu internetowego
Rozbudowane SEO dla kart produktów i stron tekstowych, definiowanie odpowiednich znaczników w tym opisów dla grafik czy mapa witryny - to tylko niektóre możliwości, z jakich może skorzystać administrator sklepu internetowego.
Czytaj więcej